07 märts 2006

Kui Probest jäid järgi vaid tükid, sai alustatud oma auto lahtivõtmisega. See tegevus läks kiiremini, alles sarnane töö tehtud ja polnud väga oluline kõike meeles pidada, Mazda kohta on ju ka kogu info paberil olemas.


Esimestena eemaldati aku, kapott ja õhufilter.


Edasi lahkusid iluvõre, tuled, radiaator.


Roolivõimu mahutist imeti õli välja ja voolikud võis lahti lasta.

Vasakust nurgast lasin lahti kaitsmekarbi ja aku aluse, mootri juhtmed (starter, generaator, õlirõhu lüliti ja roolivõimu lüliti) mootori padja ja kronsteini, millel on süütepool ja bensufilter.


Edasi minnes ühendasin lahti gaastrossi, solenoidide bloki (ei tahtnud voolikuid lahti võtta, neid sarnaseid seal mitu ja püüa hiljem neid õigesti ühendada) ja ainiti lasin ka mootori juhtimise kaabli õhulugeja , süütepooli ja diagnostika otsadest lahti. Ka siduri vooliku päästsin lahti ja roolivõimu lüliti.


Nüüd, kus solenoidid eest, pääses ligi soojenduse lõdvikutele.


Ja ülemise otsa lõpetuseks lasin mootori juhtkaabli lõpuni lahti (pihustid, siibri asendi andur, tühikäigu lüliti, lambda, jagaja ja jahutusvedeliku andur). Nüüd on ruumi rohkem ja parem mootori padi sai ka eemaldatud. Eesmise padja lasin lahti, aga polti välja veel ei võtnud.


Ülemine pool tehtud, alustasin veermikuga. Selle töö juures on tõstuk parim abivahend. Saab ka tungraua ja kanaliga hakkama, aga mugavam on tõstukiga. Rattad maha, veovõlli mutrid lahti, piduri suportid käändmikust lahti ja nööriga amordi külge rippuma, amordid käändtelje küljest lahti, rooliots ja alumine kuulliigend ka. teiselt poolt sama töö.



Vahepealsed tööd jäid piltidele jäädvustamata, püüan neid kirjeldada.
Kui käändmikud olid lahti lastud, sai nad suht kerge vaevaga veovõlli otsast maha, vaid paar kerget koputust vasaraga ja oligi valmis. Järgnes veovõllide eemaldamine. Veovõll tuleb lõpuni käigukasti suruda ja siis kiire (ja tugeva) tõmbega välja tõmmata. See ei pruugi alati õnnestuda.
Edasine tegevus toimus auto põhja all. Väljalaske torusiku poolitasin enne katalüsaatorit, sellele järgnes käigukasti hoovastik. põha alt on ka mugavam ligineda mootori tagumisele padjale. Mutter maha keeratud ja polt oma kohale jäetud. Siis võis atuto jälle alla lasta, mootorile ketid külge ja taliga pingesse. Ettevaatlikult taliga tõstes eemaldasin esimese ja tagumise poldi patjadest.


Viimased poldid eemaldatud, hakasime mootorit tõstma. Tõstes, iga paari sentimeetri järgi üritasime mootorit loksutada/pöörata veendumaks, et miski kinni ei jäänud.

Ja läind ta ongi.